FÖRSTA SKOLDAGEN

0kommentarer

SOOOO... I morse kl 7 befann jag och Anna oss på skolan för att kolla våra scheman, visade sig att båda bara hade en lektion idag, jag kl 13 och Anna kl 15. För att utnyttja all den tid vi hade fram till våra lektioner så gick vi och satte oss på fiket, Paradiso, och tog varsin kaffe och började plugga. Vi tog en paus vid lunch och kl 12:30 började vi leta efter mitt klassrum eftersom jag aldrig varit där tidigare.
 
Jag var framme kvart i ett och ingen annan var i klassrummet. Jag väntade ett tag till, men fem i ett tyckte jag att det var lite skumt att ingen annan var där, varken lärare eller elever, så jag och frågade städarna som jobbade där var alla kunde vara. Dom var väldigt hjälpsamma och försökte alla luska ut vad som kunde vara tokigt. Dom hittade ett schema för lokalens lektioner och enligt detta schema skulle det inte vara någon eftermiddagsklass i det klassrummet. Hmmm...
 
Jag gick tillbaka till Russian building för att dubbelkolla schemat och se så jag sett rätt. Och det hade jag, men jag hade tänkt helt fel. Tiderna för lektionerna är nämligen är uppdelade 4 olika i tidsgrupper. Står det till exempel 1-2 har man lektion08-10, 3-4 är 10-12, 5-6 är från 13-15 och 7-8 är 15-17. Såklart blandade jag ihop alla siffror och tog fel på en hel grupp. So, i missed my first class of this semester. Well done! Det som känns dummast är ju att jag var på skolan från kl 7... Illa. Jag försöker dock vara positiv och tänka på det faktum att jag i alla fall pluggade 5 timmar i morse, det hade nog inte hänt om jag hade stannat hemma... 
 
mitt schema före och efter The Shocking realisation... 

Men men, jag fick sitta och ta det lugnt med Anna och Polly på paradiso och ta en till kopp kaffe istället, men nu är det dags för lite chill hemma efter en slitsam dag, helt utan lektioner.

Bye Bye, now!

LN

Kommentera

Publiceras ej