Kinakurir, frisörbesök & studier

0kommentarer

Igår kväll unnade jag och min fru (yes, we have agreed that i am the husband in our relationship) oss lite nöje i studierna och gick och såg en dansk balett med några kompisar. Det var helt fantastiskt! Jag tror att både jag och Anna blev väldigt motiverade att gå och träna på vårt nya gym efter gårdagens föreställning.

Vid 22-tiden skypade jag med världens finaste Amanda. Mitt i vårt samtal fick jag ett mejl från min lärare där han skrev "vissa elever har ännu inte skickat in läxan som skulle lämnas in ikväll och nu är det redan sent". DAMN IT! Jag hade helt missat att den skulle in på kvällen, så jag avslutade mitt samtal och satt uppe och pluggade och lyckades skicka in uppgiften precis innan midnatt.

Det kändes som att jag var tillbaka i gymnasiet och skrev en av dom där midnattsuppsatserna, ni vet "åh jag har gott om tid att skriva den här uppsatsen - hoppsan är det redan dags för inlämning? Sitter uppe hela natten" kind of thing. Både jag och Anna gick upp extra tidigt i morse för att åka in till skolan och plugga innan våra lektioner. Vi satte oss på Paradiso där jag fick läxhjälp av tjejerna som jobbar i fiket (världens sötaste).

När jag berättade för min kompis Jonas,som är en mästare på kinesiska och har varit ett här ett tag, om mitt midnattsplugg och morgonplugg på skolan tyckte han att det lät som jag hade blivit en äkta Beida-elev.

Efter min lektion åkte jag på ett litet äventyr. Mamma har nämligen en kompis som just nu befinner sig i Peking, och han var så vänlig att han tog med sig lite gods från Sverige som jag hämtade upp på hans hotell, som btw var det finaste hotellet jag har sett.
 
Ett upphämtat paket åt Ms. ELLEN BERKEMAR


Efter kinakurir tog jag en liten promenad i den stekande pekinghettan och gick och klippte mig på Toni and guy. Killen som klippte mig var jättetrevlig, vi snackade om allt möjligt (jag var väldigt stolt över att jag förstod allt han sa). Prisvärt också, 90 spänn med studentrabbat, även om det blev väldigt kort. 
 



Jag har precis öppnat den fina Sverigepåsen och oh my, vilken fin mor jag har! LAKRITS!!! Imorgon går jag i skolan från 8-19, i och med att våra electives börjar nu, så det blir mycket plugg ikväll, men även mycket lakritsnappar. 
 
Puss och hej! 
 

Kommentera

Publiceras ej