Dagen efter...

3kommentarer

Och vi mår som vi förtjänar. Let's just say att gårdagen var spännande, jag lyckades till exempel låsa min stackars roommate ute som fick gå och sova på annan ort (Don't worry, det var inte hos the guy with the white van). Vår dörr är inte så smart, you see. Om man har låst dörren från insidan kan man inte öppna från utsidan och vice versa. När jag kom hem, tidigare än Anna, och skulle gå och lägga mig låste jag dörren bakom mig av ren vana (Jag har haft alldeles för många erfarenheter där jag har gått och lagt mig utan att låsa dörren och av någon anledning har läskiga, kinesiska män tagit sig in i rummet). När Anna kom hem någon timme senare så upptäckte hon att jag hade låst och hon kunde inte komma in. Trots bankande och plingande på klockan vaknade inte lilla Ellen. Som tur var är Sam, vår engelska kompis, vääääärldens snällaste och finaste, så han tog hand om stackars utelåste Anna. Usch vad mitt samvete inte mådde bra i morse, och bättre blev det inte när Anna sen väl kom hem och vi inte lyckades öppna dörren. Hon stog på utsidan och jag på insidan och vi vred och vände, bankade och vred lite till på nyckeln i låset. Efter ca 10 minuters frustration fick vi upp dörren och Anna fick äntligen komma hem. Gårdagens missöde. 
 
Idag har vi hängt i vår soffa, the place to be, med ett stort duntäcke, choklad från Sverige, te, coca cola och MAD MEN! Har ni inte sett serien så rekomenderar jag den STARKT! Vi unnade oss 3 avsnitt och är nu klara med säsong 1, nu gör oss precis redo för första avsnittet på säsong 2. Spännande!
 
 
BY THE WAY!!! Glädjerus!!! Min nya vän har kommit. "Det största som har hänt iPhone, sedan iPhone"
 
 
/En trött Ellen 

3 kommentarer

Jacques le Serpent

15 Sep 2012 18:01

"Jag har haft alldeles för många erfarenheter där jag har gått och lagt mig utan att låsa dörren och av någon anledning har läskiga, kinesiska män tagit sig in i rummet"

EHRM, WTF DUDE?!

Ellen

16 Sep 2012 12:30

Haha, it's true though! I mitt förra rum, när vi bodde i dorms, lämnade jag dörren öppen en natt för att Ia inte hade kommit hem än och bodde hos mig för tillfället. Helt plötsligt ser jag hur dörren öppnas och någon går in i rummet. Jag vänder mig om, och mitt i rummet står en stor kines med skinnjacka. PANIK! Jag skrek bara: Excuse me?!! och så drog han. Läskigt! men sant.

Jacques le Serpent

16 Sep 2012 20:15

Oh dear. Cozy. Men vilken tur att du har en bra "gtfo-line" som skrämmer bort de stora kineserna (som jag inte visste existerade).
Detta verkar ju vara ett återkommande fenomen, "alldeles för många erfarenheter", so perhaps you ought to get one of these: http://www.dreamstime.com/chinese-warning-sign-thumb8978090.jpg

Or maybe just a rabid dog.

Anyway, kikar lite på flygbiljetter. Hjälp mig få med Cocuzza.

Svar: haha visst. Ja jag tror jag får skaffa en sån där skylt!
OMG, ja! Fortsätt kolla flygbiljetter och jag snackar med Cocuzza! <3
Ellen, Ellet, 林爱伦

Kommentera

Publiceras ej