En sån där FML-torsdag

1kommentarer

That moment when you realize that you have to study like an animal in order to keep up with the other students in your class. Damn it.

Idag hade jag både hanyu och kouyu, och även om jag hade pluggat och förberett mig så var det inte tillräckligt. Jag hängde med relativt bra i hanyu, som är den skriftliga kursen, men den muntliga; WHOOAAAH- insane. Jag förstår i princip 50 % av det min lärare säger. Han är från Peking så han har en väldigt sluddrig och otydlig dialekt plus att han snackar galet fort. Varje gång jag får ordet och har pratat klart så skakar hela jag. Jag tänker dock inte byta klass, som några av mina klasskompisar har bestämt sig för att göra, utan jag tänkte bara acceptera att jag inte kommer ha något liv den här terminen förutom mina studier. Here to learn, right...?

Imorgon är det fredag och det är dags att välja våra electives. Jag har inte bestämt mig för vad jag ska välja än, men helst något enkelt, i och med att det redan är så mycket med de andra kurserna. Men som sagt, imorgon är det fredag, så jag ska nog unna mig lite nöje också och hitta på något kul med några klasskamrater, men sen blir det nog rätt mycket studier i helgen.

Just nu står jag på en lagom full tunnelbana och är påväg hem från skolan. Både jag och Anna har insett att man inte orkar laga mat när man pluggar som vi gör (jag tror vi håller på att bli studenter på riktigt!) så jag ska plocka upp något ätbart på vägen. Vi får nog unna oss ett avsnitt av Mad Men också om vi ska orka plugga ikväll.
 

Wish us luck!

/LNB

1 kommentarer

Mamman

13 Sep 2012 22:43

Lycka till! Det kommer att gå bra. PUSSåKRAM

Kommentera

Publiceras ej