Placement test and those damn Chinese classes

0kommentarer

Jag och fröken Gross kom precis hem från Wudaokou och jag ligger nu ligger halvdöd i soffan i vår färdigstädade(!!) lägenhet i Dongzhimen medan Anna brygger kaffe ute i köket. Igår morse var den första tidiga morgonen sen vi kom hit, det var nämligen dags för terminens placement test. Vi skulle ses kl 7.40 på skolan vilket betydde att vi behövde åka vid 6.40. Vi tog oss upp, tog oss till skolan och skrev testet, nu alltså för tredje gången. Det var ganska kul, för den här gången kunde jag faktiskt svara på alla frågor på testet, till skillnad från förra årets test. Sen kanske jag inte svarade rätt på frågorna, men jag hann i alla fall med allt ;)
 
I morse tog vi oss till skolan för att få våra testresultat, bli placerade i våra klasser och hämta ut våra böcker. Easier said than done. Det var många elever i samma byggnad som alla skulle göra samma sak och där alla hade samma problem och frågor. Jag var dagens problembarn. Först hittade jag inte mitt namn på stora tavlan, sen när jag fick reda på att jag inte hade hamnat i den klass jag ville gå i behövde jag byta, något som kom till att bli en jobbigare process än jag trodde... Jag sprang mellan kanske 5 olika klassrum på 2 olika våningar och fick prata med 7 olika lärare som alla sa åt mig att göra olika saker. Såklart löste det sig till slut, men det var inte utan besvär kan jag säga. Nu har vi iaf våra böcker för terminen, och både Anna och jag kommer att tillhöra Chinese Language Course - Advanced level. WHOOAA! Så sjukt, men jättekul. Vi får hålla tummarna på att vi inte har tagit oss vatten över våra små huvuden. 
 
 
Nu senare i eftermiddag ska vi iväg till IKEA för att inhandla lite småsaker till lägenheten och för att bjuda våra vänner på lite svenska köttbullar. Det ska bli så mysigt, vårt andra hem liksom. 
 
Nu, lite bilder från vår resa so far. 
 
kram

Kommentera

Publiceras ej